Schaalbaar en geschikt voor alle denkbare voertuigen, van Karma en andere merken.

Karma heeft gezorgd voor de doorstart van de Fisker Karma, voorgenoemde is inmiddels Karma Revero gedoopt. Omdat de fabrikant best een rol van betekenis wil spelen in de ev-wereld, gaat de ontwikkeling door.

Binnenkort presenteert Karma een nieuw platform, dat geschikt moet zijn voor een veelheid aan voertuigsoorten. Net als bij andere merken wordt de term skateboard platform gebruikt, hoewel E-Flex Platform de officiĆ«le benaming is. De komende weken is het de bedoeling om verschillende voorbeeldvoertuigen de revue te laten passeren. Van autonoom rijdende bezorgbusjes, tot aardig gemiddelde auto’s, of zelfs supercars, alles lijkt mogelijk te zijn. Zowel met volledig elektrische aandrijving, als met een range extender, de laatste aandrijfvorm is bij Karma nog altijd gangbaar.

Gunstig is dat Karma het E-Flex Platform ook aan andere merken wil gaan aanbieden, zodat niet ieder merk opnieuw met hoge ontwikkelingskosten van doen heeft. Bovendien is het platform bruikbaar voor autonoom rijden, kan het worden gecombineerd met verschillende soft- en hardware en is het mogelijk om gebruik te maken van kunstmatige intelligentie. Het E-Flex Platform zou liefst 22 verschillende configuraties kennen, met dank aan een grote verscheidenheid van accupakketten en (elektro)motoren.

In welke aantallen Karma het platform denkt te gaan bouwen en vanaf welk moment dat staat te gebeuren, wordt helaas niet duidelijk.

Beeld: Karma SC2 concept


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.