Blauwe Jaguar i-Pace
Gaat het lukken om het accupakket van een Jaguar i-Pace volledig op te laden in de daluren, dat lijkt de grote vraag te zijn.

Jedlix doet aan slim laden. De partij biedt een app, maar werkt ook samen met autofabrikanten. Het streven is om niet langer onmiddellijk bij thuiskomst, gedachteloos het opladen van de ev van start te laten gaan. Juist op het moment waarop in het gemiddelde huishouden alle stroomgebruikers volop in werking zijn, vergroot dit de stroomvraag aanzienlijk.

Er wordt gewerkt met uitgesteld laden. Jedlix brengt zijn app naar het infotainmentsysteem van de Jaguar i-Pace. Uiteraard is uitgesteld laden met iedere ev mogelijk. Jedlix pakt het echter slim aan door samen te werken met energiepartners en netbeheerders, zoals Eneco, Engie, OM Nieuwe Energie en Tennet. Gebruikers worden beloond voor het opladen op momenten die gunstig zijn voor de energiemarkt, dus als het stroomaanbod hoog en de vraag laag is. Opdat het accupakket bij vertrek niet onbedoeld leger dan leeg blijkt, is het mogelijk om een vertrektijd in te stellen.

Een groot vraagteken is hoeveel uur het volledig opladen van het accupakket van een Jaguar i-Pace nu gaat duren, aangezien dat onder normale omstandigheden zomaar een uur of twintig in beslag kan nemen. Want jammer genoeg wordt er met een Jaguar i-Pace op één fase geladen, wat in de praktijk veelal neerkomt op een maximaal laadvermogen van een schamele 3,7 kW.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.