Dat de Volvo V60 Plug In Hybrid enorm gewild is, dat wisten ze al bij de Nederlandse importeur. Maar dat men zelfs via Marktplaats nu probeert de auto te bemachtigen was nieuw voor ze.

Omdat de auto in gelimiteerde oplage naar Nederland komt schrijft Volvo Cars Nederland certificaten uit voor de toekomstige kopers. Een genummerd certificaat geeft recht op de aankoop. En deze certificaten werden vorige week al te koop gevraagd op Marktplaats (mirror). Dat de vraag groter is dan het aanbod wordt zo wel erg duidelijk geschetst.

De Volvo V60 Plug-in Hybrid heeft een verbruik van 1,8 l/100, wat samenhangt met een CO2-uitstoot van 48 g/km. Dat betekent dat de zakelijk rijder geen bijtelling verschuldigd is aan de fiscus. De V60 Plug-in Hybrid komt tot deze gunstige verbruiks- en emissiewaarden door een dieselmotor met een elektromotor samen te laten werken. Doordat een dieselmotor van nature zuiniger is dan een vergelijkbare benzinevariant, is de hybride aandrijflijn zeer efficiënt.

900 km
Met de V60 Plug-in Hybrid kan een afstand van maximaal 900 kilometer worden afgelegd op een volle tank en een volle accu. Is de accu leeg, dan is die op te laden via een standaard stopcontact (230 volt). Volledig opladen met 10 ampère duurt 4,5 uur. Met 16 ampère neemt dat drie uur in beslag; opladen met 6 ampère duurt 7,5 uur.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ik vind die wagen enorm interessant en was hij al niet uitverkocht geweest hier (in België) dan had ik zeker overwogen om de meerprijs te betalen. Ben nu zeer tevreden van mijn (gewone, d2) v60. Alleen kan die dan wel weer 1500km op een volle tank afleggen. Maximaal. Bij wisselend verkeer (ik zou zeggen 70/30 snelweg/stad) doe ik een 1100km. Dat vind ik dan wel weer spijtig, met een verbruik van 1.8 per 100km hadden ze toch wel ergens nog 5-10l extra dieseltankruimte kunnen vinden om een bovengemiddelde range te verkrijgen…

@frensj: 900km niet voldoende? Is het zó erg om langs het tankstation te gaan?

@widodh: Meer is beter… Nuja, ze moeten inderdaad niet nog meer klanten aanspreken, zo blijkt, maar toch is het weer een extra asset. Bv met een tank van 36liter: “Tot 2000km op 1 tank!”. Spreekt aan, toch?

@frensj: Die extra brandstof is ook weer extra gewicht en moet je ook ergens kwijt in de auto (ruimte). Er zal vast een goede reden achter gezeten hebben.

@widodh: Ik praat hier over slechts 20liter/kilo extra hé, mijn been weegt zoveel 🙂 (en de baterij weegt 300 kilo extra…) De koffer is in deze versie 6cm minder laag, 100liter minder. 1cm extra gaat het hem niet maken denk ik 🙂

@frensj: 10 kilo*/halve cm*

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.