Als het gaat om uiterlijk vertoon is de Porsche Taycan een fraaie elektrische auto. Wat als je het uiterlijk een beetje helpt?

Er valt weinig te pimpen aan het vermogen van de Porsche Taycan. Zo’n elektrische aandrijflijn zit een klap complexer in elkaar in vergelijking met een auto met een verbrandingsmotor. Even de ECU een slinger geven zit er dus niet bij. Bij het tunen van elektrische auto’s is voornamelijk het uiterlijk belangrijk.

De nieuwe Porsche Taycan is in dit geval aangepakt door de Duitse tuner TechArt. Het merk komt onder meer met een setje nieuwe 22-inch velgen voor de elektrische auto. Ze noemen het de TechArt Formula VI. De lichtmetalen velgen kunnen naar eigen smaak worden gepersonaliseerd. Wil jij de velgen in het roze, dan krijg je de velgen in het roze.

Het is slechts een voorproefje van wat gaat komen. TechArt zegt namelijk nog veel meer van plan te zijn met de Porsche Taycan op het gebied van tuning. Wat precies is even afwachten. TechArt kennende kunnen we onder meer een bodykit verwachten en een nieuwe achtervleugel. Maar of de fraaie Porsche Taycan dat echt nodig heeft? Voor nu moeten we het doen met de 22-inch velgen, die niet verkeerd staan op de elektrische auto.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

“Zo’n elektrische aandrijflijn zit een klap complexer in elkaar in vergelijking met een auto met een verbrandingsmotor”
Juist niet, een elektrische aandrijflijn is juist veel simpeler. Daarom kun je die niet zo gemakkelijk tunen. Bij een verbrandingsmotor kun je turbo druk verhogen en thermische marges op offeren voor prestaties. Bij een elektrische auto zijn er dergelijke zaken niet. Je kunt temperatuur beveiligingen verwijderen (de batterij warmer laten worden) en stroom beperkingen verwijderen (meer stroom, meer power) maar dat levert maar weinig winst op en heeft duidelijke duurzaamheid en veiligheidsnadelen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.