Ultrasnelladers van Ionity
Waarom dan? Een klein veiligheidsprobleem met de kabels.

Het is mooi dat het kan, snelladen met 175 kW of zelfs 350 kW. Ook auto’s met een groot accupakket zitten dan in een mum van tijd vol. Maar veiligheid gaat voor alles, daarom is ultra-snelladen bij Ionity en Fastned tijdelijk niet mogelijk, dat is volgens Ecomento bevestigd door de beide snellaadorganisaties. Er moet namelijk een mogelijk veiligheidsprobleem van de vloeistofgekoelde laadkabels worden onderzocht.

Deze kabels komen van de Zwiterse toeleverancier Huber+Suhner. De maatregel is genomen nadat er op een testterrein van een Duitse klant van Huber+Suhner kortsluiting is ontstaan in een stekker. Het ging om een prototype van de eerste generatie. Nadien zijn er wijzigingen aan het ontwerp doorgevoerd, de dichtheid van de bekabeling is bijvoorbeeld hoger geworden.

Het stilleggen van de snelladers is een voorzorgsmaatregel en treft bovendien slechts een deel van alle ultra-snelladers. Getroffen landen met ultra-snelladers zijn onder andere Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Beeld: ultra-snelladers van Ionity


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.