Het gaat om minieme wijzigingen aan het ontwerp en verbeteringen van de techniek. Niks verrassends, gewoon wat opfrissing.

Het is de bedoeling dat de Hyundai Xcient op deze manier net wat beter en gebruiksvriendelijker wordt. Het gaat om een truck van Hyundai met volwaardige afmetingen, geen uit de kluiten gewassen busje.

Twee brandstofcellen zijn aanwezig, elk goed voor 90 kW. Vanzelfsprekend ontbreekt een elektromotor niet, waarmee nog eens 350 kW aan voortstuwingskracht wordt toegevoegd. Er wordt waterstof getankt, 31 kilogram in totaal, ook beschikt de Xcient over accupakketten met een totale opslagcapaciteit van 72 kWh.

De belangrijkste wijziging is dat de truck behalve in een 4×2-configuratie nu ook in een 6×2-configuratie beschikbaar is. In de beide gevallen gaat het om een truck met opbouw.

De Hyundai Xcient wordt eerst hoofdzakelijk in Zwitserland geleverd. Dit jaar worden er 140 stuks verscheept naar het eerdergenoemde land. Het is het streven van Hyundai om 1.600 waterstoftrucks in Europa te hebben geleverd tegen 2025.

Gewerkt wordt aan expansie in Noord-Amerika en China. Zo ongeveer overal ter wereld wordt waterstof als een groeimarkt gezien en zijn veranderingen in het vervoer aanstaande.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.