Hyundai Ioniq
Dat zat eraan te komen. Want het accupakket van de Hyundai Ioniq Electric is niet bepaald overmaats.

De Hyundai Ioniq Electric behoort de betere elektrische auto’s, een erg goede stroomlijn zorgt ervoor dat er met een relatief klein accupakket gewoon ver te komen valt. Heel wat verder dan de gemiddelde automobilist op een dag rijdt. Het accupakket heeft een capaciteit van 30 kWh, waarmee volgens de NEDC-norm 280 kilometer valt te rijden. In de praktijk blijft dan nog altijd een rijbereik van 200 kilometer over.

Een prima waarde, maar de auto wordt overklast. Bijvoorbeeld door de Nissan Leaf E-Plus of publiekslieveling Hyundai Kona Electric of de Kia e-Niro. De concurrentie komt nadrukkelijk ook uit eigen huis.

Uiteraard moet de Hyundai Ioniq aantrekkelijk blijven en verbetert de accutechniek doorlopend. Daarom krijgt die auto in modeljaar 2020 een groter accupakket, modeljaar 2020 betekent overigens dat de auto in 2019 op de markt zal worden gebracht. Een uitspraak daarover is gedaan door Gil Castillo, manager Alternative vehicle strategy bij Hyundai. Verwacht geen 64 kWh-accupakket, daarvoor ontbreekt de ruimte. Wel is het logisch als ook Hyundai overstapt op accupakketten met capaciteit van ongeveer 40 kWh. Dat is gangbaar in het middensegment en begint eigenlijk wel het minimum te worden waarover de elektrische rijder wil beschikken. (Via: insideevs.com)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.