Op naar een almachtige positie op het gebied van elektrische aandrijving?
Busje van Arrival

De plannen van Hyundai zijn groot en duurzaamheid is het streven. Er moeten veel auto’s met een elektrische aandrijflijn komen, daarnaast komt er een ruim aanbod van auto’s met een brandstofcel.

Een opvallende nieuwe ontwikkeling is de samenovereenkomst die Hyundai en Arrival hebben gesloten. Rond het laatstgenoemde merk mag het dan wat stil zijn geweest, de eerder gepresenteerde bestelbus zijn we beslist niet vergeten. Het gaat om een vrij praktische, behoorlijk forse, rechthoekige bus.

Hyundai doet een investering van 100 miljoen euro in Arrival. De komende jaren brengen behoorlijk wat merken elektrische bestelwagens op de markt, zoals de samenwerkende fabrikanten Citro├źn, Peugeot en Toyota, maar ook Mercedes en Volkswagen. Renault en Nissan zijn al sinds jaar en dag actief op de markt van elektrische bestelwagens.

Dit lijkt dus een behoorlijk slimme zet van Hyundai. Het geld wordt aangewend voor de ontwikkeling van kleine en middelgrote elektrische bestelwagens. Hopelijk met een hoog rijbereik, want daar schort het bij de concurrentie nogal eens aan. Arrival heeft een schaalbaar platform ontwikkeld, mede daardoor moet het lukken om de prijzen laag te houden, of althans concurrerend te zijn. Verder wordt ingezet op bedrijfsvoertuigen voor taxi-achtige diensten en shuttle-services.

In 2025 wil Hyundai tot de drie grootste fabrikanten van ev’s en waterstofauto’s behoren. Behalve personen- en bestelwagens mogen ook bussen en vrachtwagens worden ook verwacht.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Waarom staat er in plaats van de hoofdafbeelding tegenwoordig reclame bovenin beeld. Die meeschuif banners waren echt heel irritant maar een artikel zonder afbeelding is wel erg kaal.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.