Een paar automerken erbij, zodat het aantal ultra-snelladers dat Europawijd beschikbaar is rap kan toenemen.

Het is welbeschouwd geen actueel nieuwsbericht, de deelname van Hyundai aan Ionity. We hebben de mededeling al eerder kunnen brengen. Het grote verschil is dat de toezichthouders goedkeuring hebben gegeven. Hyundai en Kia mogen participeren.

Des te meer merken deelnemen, des te groter de kansen op succes voor Ionity. Het is die partij gegund om te groeien, zodat binnen Europa een tweede netwerk kan ontstaan dat in sterkte overeenkomt met het Supercharger-netwerk van Tesla.

Het valt verder te hopen dat de automerken werk maken van integratie van de snellaadpunten in het navigatiesysteem. Behoudens Tesla, is het bij iedere auto noodzakelijk om zelf een route langs verschillende snelladers uit te stippelen, als er een paar honderd of meer kilometers moeten worden afgelegd.

Momenteel heeft Ionity ongeveer 300 snellaadstations. Alle ultra-snelladers met een CCS-aansluiting, de populariteit van de Chademo-aansluiting is duidelijk tanende, laat staan de type 2-aansluiting om met meer dan 22 kW op te laden.

Merken die deelnemen aan Ionity zijn BMW, Ford, Mercedes-Benz en de Volkwagen Groep.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.