Hyundai HDC-6 Neptune
Alleen auto’s met een brandstofcel aanbieden is niet voldoende om het fenomeen waterstof uit te laten groeien tot een succes.

Hyundai heeft de Nexo. Zwaar vervoer met een brandstofcel ligt in het verschiet, bussen en vrachtwagens moeten er komen. Dat is veelbelovend en wordt door Hyundai vol overtuiging gebracht. Maar alleen dat is onvoldoende, daarom zijn samenwerkingsverbanden afgekondigd en speelt Hyundai een actieve rol om waterstof in Zwitserland populair te maken.

Daar blijft het niet bij. Hyundai gaat samenwerken met Impact Coatings, H2Pro en GRZ Technologies. Om de brandstofcel en waterstof als bijbehorende brandstof te doen opstoten in de vaart der volkeren. Impact Coatings zorgt voor de coating van de brandstofcel, H2Pro is een startup die zoekt naar nieuwere en goedkopere manieren om waterstof te produceren en GRZ Technologies is gespecialiseerd in de opslag van waterstof.

“Onze investering in deze innovatieve bedrijven zal ervoor zorgen dat de productiekosten van brandstofcelauto’s dalen, de veiligheid en betaalbaarheid van waterstofinfrastructuur worden beter. We hopen op een wijdverbreide toepassing van waterstoftechnologie, door brandstofcelauto’s betaalbaarder te maken voor onze klanten”, aldus Youngcho Chi, hoofd innovatie bij Hyundai.

Men heeft eerder gemeld te willen opschalen naar een jaarproductie van 40.000 waterstofauto’s. Dan kan er ook geld worden verdiend aan deze nog maar nauwelijks gepopulariseerde aandrijfvorm.

Hoe de vrachtwagen van de toekomst er mogelijk uitziet maakt de Hyundai HDC-6 Neptune duidelijk. Het is de laatste concept op waterstof van Hyundai, die bij dit artikel wordt afgebeeld. Ontworpen in een heuse art decostijl en bepaald geen compacte trekker-trailercombinatie.

Hyundai HDC-6 Neptune trekker

Hyundai HDC-6 Neptune interieur


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.