Een hogere productie van brandstofcellen om in te spelen op een stijgende vraag.

Waterstof als revelatie, of niet? De belofte is al jaren geleden min of meer stilzwijgend gedaan, vele kleinschalige projecten met waterstofauto’s zijn er geweest. Ondertussen kan waterstof bogen op een zeer matige populariteit, hoewel er in het vrachtvervoer beslist groei zit. Eén van de voortrekkers is Hyundai. Het merk met een nog vrij prille geschiedenis investeert de nodige ontwikkelingsgelden in waterstof.

Eén van de dingen die staat te gebeuren is de bouw van een brandstofcelfabriek in China. Het gaat om de plaats Guangzhou. Nog dit jaar gaan de bouwwerkzaamheden van start en het is de bedoeling dat de fabriek vanaf de tweede helft van 2022 operationeel is. Aanvankelijk moeten jaarlijks 6.500 brandstofcellen worden geproduceerd.

Misschien is het niet heel erg verwonderlijk dat het besluit tot de ontwikkeling van deze locatie berust op een strategische keuze. Er wordt namelijk subsidie gegeven door de provincie Guangdong, wat aantrekkelijk is gebleken voor de nodige buitenlandse partijen.

Als bekend mag worden verondersteld voert Hyundai de Nexo als deel van het reguliere modelaanbod en zijn enige exemplaren van waterstoftruck XCIENT geleverd.

Beeld: Hyundai Nexo


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.