Het nieuwe reglement van de 24-uurs Le Mans race gooit roet in het eten.

Een hybride aandrijflijn met dieselmotor komt zeer weinig voor. De productiekosten liggen hoger dan bij een benzinemotor en de auto wordt zwaarder. Daarnaast is onze overheid de goedkopere brandstof niet gunstig gezind, ook al is een hogere CO2-uitstoot achterhaald.

Om een hypercar te voorzien van een 3,0-liter V6 turbodieselmotor, bijgestaan door borstelloze elektromotoren, mag wel een unicum worden genoemd. Helaas “dwingt” een nieuwe regel in de 24 uur van Le Mans Audi naar een elektro-benzineaandrijving. Er wordt nu gekeken naar de hoeveelheid energie in de tank, wat het voordeel van diesel tenietdoet.

Misschien is de aanpassing wel beter voor Audi. Hun doel is om de straatversie mondiaal te kunnen verkopen, en op de alsmaar groeiende markt van China is diesel niet populair. (Via AutoExpress)


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Uiteindelijk lijkt het mij ook wel eerlijker om naar het energiegehalte te kijken in de tank. Dan trek je alle deelnemers over één kam.
De hoeveelheid liters is toch net iets minder eerlijk.

nouja, dat is weer wat anders, ik wil wel eens kijken of ze net zo goed zijn in benzineprojecten als diesel, want die dieselwagens waren geen verkeerde dingen zeg!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.