Tesla Superchargerstation
Net wat meer dan reeds bekend was. Dat scheelt het vervangen van Superchargers voor de meest actuele, om alsnog goede laadresultaten te kunnen behalen.

Vorige maand is de Supercharger Versie 3 aangekondigd, waarmee een laadvermogen van 250 kW kan worden gehaald. Aardig wat meer dan de gemiddelde snellader heeft te bieden, uitzonderingen daargelaten. Ook Tesla Superchargers die nu in het veld staan worden rapper, eerder zijn vermogens tussen de 120 en 145 kW in het vooruitzicht gesteld, maar dit blijkt zelfs 150 kW te worden. Dat betekent dat er nooit langer dan een uur hoeft te worden geladen, met eender welke Tesla (uitgezonderd de aankomende Semi of allicht de Roadster).

Om het elektrisch rijden verder te vergemakkelijken is er ook een voorverwarmfunctie. Wanneer een route is ingesteld in het navigatiesysteem, met bijbehorende laadstops, dan wordt ervoor gezorgd dat het accupakket op de juiste temperatuur is alvorens er wordt stilgehouden bij de Supercharger. Dat zorgt immers voor de hoogst mogelijke laadsnelheden.

Overigens zijn de Tesla Model S en Model X bij de Supercharger Versie 3 goed voor een laadvermogen van maximaal 200 kW, alleen de Model 3 kan de volledige 250 kW halen. Allicht dat de vernieuwde uitvoeringen wel tot net weer wat meer in staat zijn. Het is hopen dat er flink wat Superchargers zullen worden geplaatst met een CCS-aansluiting, zodat er met de veel verkochte Model 3 ook overal valt te snelladen.

UPDATE: Reactie van Tesla: Inmiddels zijn bijna alle Europese Superchargers geretrofit met de CCS-laadmogelijkheid, en zullen nieuw te openen Superchargerlocaties standaard met een CCS aansluting worden uitgevoerd.

(Via: electrek.co)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.