Of eigenlijk gaat het om ontwikkeling van aandrijflijnen zónder verbrandingsmotoren. Elektrische aandrijflijnen kunnen amper nog als alternatief worden bestempeld, waterstoftechniek daarentegen is nog altijd niet erg gangbaar.

De samenwerking tussen Honda en General Motors (GM) is twee decennia terug tot stand gekomen. Recentelijk is de aandacht vooral uitgegaan naar brandstofcellen en autonoom rijden.

Nu is opnieuw een samenwerkingsverklaring, meer precies is een memorandum of understanding, getekend. Het is de bedoeling dat twee ev’s van Honda op GM’s flexibele ev-platform komen te staan. Er wordt samengewerkt met batterijproducent Ultium.

Bij Honda is het ev-aanbod beperkt tot de behoorlijk compacte e – minimalistischer wordt een typeaanduiding niet – en GM teert vooral op de Chevrolet Bolt. Door General Motors worden momenteel veel nieuwe en vaak vrij forse ev’s ontwikkeld. Elektrische aandrijving krijgt de aandacht en dat is weinig verrassend.

De samenwerking tussen Honda en GM is ingegeven door de wens om kosten te besparen. Nieuwe technologieën kunnen gezamenlijk worden ontwikkeld, bij inkoop wordt schaalvoordeel behaald. De aandacht gaat onder meer uit naar aandrijflijnen en deelmobiliteit, in eerste instantie voor de Amerikaanse markt.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.