Honda-e
Een tikje retro, opvallend geslaagd.

De Honda-e wekt herinneringen op aan de compacte Honda’s van weleer. Deze is klaar voor de toekomst, met een volledig elektrische aandrijfijn. Honda stelt te zijn uitgegaan van eenvoud in ontwerp en bruikbaarheid. Een verademing ten opzichte van de gemiddelde auto die nu op de markt wordt gebracht en haast ten onder gaat aan tierelantijnen: eindeloze chroomstrips of uitbundige vouwen in de carrosserie.

Als er dan toch geklaagd moet worden, dan is dat over het accupakket. Een capaciteit van 35,5 kWh waarderen we deze dagen met een mager zesje, vooral ook omdat de concurrentie haast zonder uitzondering 40 kWh biedt. Toch is er in de dagelijkse praktijk weinig verkeerd aan een rijbereik dat uitkomt op 220 kilometer (eigen cijfers Honda, niet volgens WLTP-norm). Er zullen twee verschillende motorvermogens beschikbaar komen, 100 kW (136 pk) en 113 kW (154 pk), het koppel bedraagt 315 Nm. Snelladen gaat met maximaal 50 kW, wat er verwacht kan worden bij de het gemiddelde publieke lader is onduidelijk.

In het interieur springen de aanraakschermen in het oog, aangezien die zich over een behoorlijke breedte uitstrekken en 12,3″ meten. De buitenspiegels zijn digitaal. Geen spiegelend glas, maar camera’s gekoppeld aan schermen in de deurpanelen.

Over de productiestart worden jammer genoeg geen uitspraken gedaan.

Honda-e achterzijde

Honda-e achterzijde detail

Honda-e interieur


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.