Na de beste maand ooit voor de elektrische Nissan LEAF in maart en een 423,5 procent omzetgroei in april, krijgt de auto nog een succesje te verwerken met het doorbreken van de 25.000-grens.

Erik Gottfried, Nissan directeur van EV marketing en sales, is in zijn nopjes.

Vanaf het begin was ons doel met de LEAF om een betaalbaar, emmissievrij transport op de grote markt te zetten in een praktisch, fun-to-drive pakket. Met meer dan 25.000 LEAF’s in de VS en 62.000 wereldwijd, zien wij de adoptiecurve voor EV’s stijgen. Niet alleen aan de westkust is er een overweldigende interesse, maar ook in plaatsen zoals Atlanta, Raleigh, Denver, Dallas, Chicago, St. Louis en nog veel meer.

De verkoop van Nissan LEAF’s stijgt geleidelijk sinds de lancering van de auto. In vergelijking met afgelopen jaar zijn de verkoopcijfers gegroeid, met grote uitschieters in de goedlopende markten van San Francisco, Los Angeles, Seattle, Portland en San Diego. Er werd goed geluisterd naar de klant. Nissan leerde dat mensen die geïnteresseerd zijn in de LEAF zeer goed geïnformeerd naar de showroom komen. Na de aankoop houdt de klant contact met Nissan, sluiten zich aan bij de gemeenschap van LEAF-bezitters en zijn open over hun ervaringen, wat ten goede komt aan de auto.

Brendan Jones, Nissan directeur van EV infrastructuur, voegt toe dat “gebieden met een grotere concentratie EV’s behoefte hebben aan meer oplaadstations, maar het omgekeerde is hier ook van toepassing: een betere laadinfrastructuur verhoogt de interesse in EV’s en stimuleert EV eigenaren om vaker elektrisch te rijden”.

Een goede tip voor Nederland? Ondanks de goede EV verkoopcijfers rijdt slechts 3 procent van de Nederlandse automobilisten elektrisch. Eén van de veelgenoemde redenen om niet over te stappen is dat er te weinig voorzieningen zijn om op te laden. Ook onze zuiderburen zouden er baad bij kunnen hebben om meer laadpalen te plaatsen.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.