Harley e-scooter
Het ding is een pastiche, een overdrijving. Door uit te gaan van het archetype van een klassieke motorfiets en typische stijlkenmerken te gebruiken, zou deze elektrische scooter een stoer ding moeten zijn.

De Harley e-scooter DQ1501 valt op, zoveel is duidelijk. De zithouding is wat losjes en onderuitgezakt en niet behoorlijk rechtop zoals bij scooters gebruikelijk is. De voorvork is het meest aanwezige ontwerpelement. De ronde komplamp, met aan weerszijden eveneens ronde knipperlichten, is eigenlijk opvallend klein. De wielen zijn nogal breed. Chroom wordt uitbundig toegepast.

De e-scooter is er met een 1.000 watt motor en een 2.000 watt motor, naar wens met een blauw of geel kentekenplaatje. Met of zonder helmplicht dus, zo lang als dat nog duurt tenminste. Het rijbereik komt uit op zestig tot tachtig kilometer.

De vraag of de DQ1501 praktisch is, of de best denkbare keuze, hoeft niet te worden gesteld. De e-scooter is er om aan de grauwe middelmaat te ontstijgen en alleen dat al is lovenswaardig.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ziet eruit als een Chinees ding met een beetje Harley-styling.

En dat is het ook. Verdeler Doornebos scooters heeft wat low-res reclamedrukwerk op z’n site staan over dit ding.

“Wide acuum (ze bedoelen vacuum) tire grip in strong,start quicky + smart to park flexible turn.”

“Brake warning light protects itself from safety. Red brakelight to remind the past vehicles en pedestrians to protect themselves safe.”

“Safety brake handle: brake more sensitive, safe travel.”

“LCD: battery level and speed show.”

Zucht…
Ik ken de firma Doornbos niet, maar als ik de site zo bekijk, dan denk ik dat de firma zelf een Chinees product is…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.