Het Franse Segula Technologies heeft een ontwerp naar buiten gebracht voor een auto die elektrisch wordt aangedreven, en ondersteund wordt door een verbrandingsmotor. Deze biedt plaats aan 3 personen in een 1+2 opstelling en heeft een opvallende styling gekregen.

De aandrijflijn
Louter elektrisch? dat is niet de weg die Segula Technologies wil bewandelen met de Hagora. Naast een elektromotor tussen de achterwielen met 100 pk is er een tweecilinder met directe injectie toegevoegd. Een BRP Rotax-motor met 120 pk, gekoppeld aan een CVT-bak. De bestuurder kan via verschillende rijmodi bepalen waar de aandrijfkracht vandaan komt: volledig elektrisch, de verbrandingsmotor als generator gebruiken of alle krachten direct naar de wielen laten gaan. Het gecombineerde vermogen bedraagt 220 pk.

Range?
Over de capaciteit van de accu die in dit gevleugelde concept wordt toegepast laat Segula Technologies nog geen details los. Wel zijn de buitenmaten bekend. De crossover is 3,8 meter lang, 1,2 meter hoog en 1,80 meter breed. Binnenin is een draadloos communicatiesysteem aangebracht dat samenwerkt met smartphones. Verder meldt Segula Technologies dat de Hagora, die nog minstens drie jaar in ontwikkeling is, gemaakt wordt van recyclebaar composietmateriaal. Zo kan de auto aan het einde van zijn levensloop weer voor 85% worden gerecycled. Het totale gewicht komt hiermee uit op 850 kg.

Een informatief filmpje waarin alle details nog eens langs komen staat HIER.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.