De GreenGT H2, een prototype raceauto, reed zijn eerste rondjes in Zwisterland en Frankrijk.

De GreenGT H2 zal meedoen aan de 2013 24 uur van Le Mans vanuit “Garage 56”, de pitbox gereserveerd voor experimentele auto’s. De elektrische motors van de racewagen worden aangedreven door een emissieloze waterstofcel. Afgelopen weekend werd er in Zwitserland voor het eerst op een circuit gereden. Achter het stuur zat Christian Pescatori, voormalig winnaar van de Sebring 12 uurs race voor Audi. Maandag en dinsdag werd er respectievelijk op het Franse Lurcy-Levis en Magny-Cours getest.

Het programma verliep zonder problemen. Jean-Fran├žois Weber, hoofd van R&D, was positief.

We have gained a lot of information during these three driving sessions, especially concerning fuel cell stability and aerodynamic balance. We can now go back to our workshops to upgrade the lab version of the GreenGT H2 to the race version and continue our development programme.

De aandrijflijn van de GreenGT heeft sinds eind zomer 2012 op de Zwitserse testbanken gedraaid. Volgens de planning moest de conceptcar, gebouwd door meervoudig Le Mans deelnemer Welter Racing, al in september 2012 testklaar zijn. Reden voor het uitstel is waarschijnlijk het verhelpen van de stroomstoot die de brandstofcel bij het starten geeft.


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.