DKV is voornamelijk bekend van de tankpassen en breidt het interessegebied uit.

Partijen die ooit vooral bezig waren met fossiele brandstoffen, verleggen de aandacht naar stroom voor ev’s. DKV is hiervan een voorbeeld: ooit vooral bekend van de tankkaarten, maar inmiddels onvermijdelijk bezig met ev-oplossingen.

Het inlijven van Greenflux is een strategische zet. Greenflux is namelijk een partij die laadpunten beheert, zorgt voor de digitale infrastructuur en bijbehorende apps.

“Ik ben erg trots op deze aanzienlijke uitbreiding van onze oplaadcapaciteit, waarmee we ons serviceaanbod voor onze klanten met e-fleets door heel Europa nog verder kunnen vergroten. Onze dynamische groei toont dat e-mobility zich door heel Europa razendsnel aan het ontwikkelen is. In het kader hiervan willen we de overgang naar een duurzamere toekomst voor de mobiliteitssector nog verder aanjagen.” Aldus Marco van Kalleveen, CEO van DKV Mobility.

Floris van den Broek, chef bij GreenFlux, meldt op zijn beurt het volgende: “De afgelopen tien jaar heeft GreenFlux zijn software platform voor elektrisch laden ontwikkeld en vervolgens zijn reikwijdte vergroot tot 28 landen. Door deze snelle groei zijn we in 2021 toegetreden tot de FT-1000 van de Financial Times. We zien uit naar onze volgende stap: deelname aan DKV Mobility Group.”


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.