Een vaste parkeerplaats bij een bezoek aan de bouwmarkt? Na het winkelen met volgeladen auto, fiets, scooter of scootmobiel weer op pad? Wie in of op een elektrisch voertuig rijdt, kan nu binnenkort terecht bij de oplaadpunten bij Hornbach.

“Met elkaar belasten we het milieu onevenredig zwaar”, motiveert Henk Bakker, special projects van Hornbach Nederland de keuze voor deze voorziening. “De CO2-uitstoot neemt toe, er is sprake van ontbossing en de fossiele brandstoffen raken op. Het is tijd voor serieuze oplossingen. Zoals het stimuleren van elektrische transportmiddelen Door bij alle vestigingen in Nederland een oplaadpunt te plaatsen, geven we dus heel concreet betekenis aan ‘groen ondernemerschap’.”

Op weg naar duurzame toekomst

De Ecotap is een herkenbare, opzichtige zuil waar het elektrische voertuig eenvoudig aan ‘geplugd’ kan worden. “Extra voordeel voor klanten met een fiets, scooter of het scootmobiel is dat ze geen belastende en dure energie meer thuis hoeven te gebruiken”, vertelt Bakker. “Voor automobilisten geldt dat hun auto met de maximale stroom op maximale snelheid geladen kan worden. Dat betekent dat ze hun auto op de meest veilige, duurzame en snelle manier kunnen opladen.”


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Is het ook bekend waar ze staan en wanneer?

“Binnen een uurtje met volgeladen auto, fiets, scooter of scootmobiel weer op pad?” en “Voor automobilisten geldt dat hun auto met de maximale stroom op maximale snelheid geladen kan worden” suggereert toch wel snelladen op tenminste 22kWh laden. Misschien wel sneller. Helaas blijken de Ecotap laders bij Hornbach beperkt te zijn tot 11kWh; net zoals bij mij thuis dus. Natuurlijk top dat Hornbach op deze wijze klanten wil bedienen of lokken, dat is een compliment waard, maar dan moet je geen uitspraken (of sugesties) doen die je niet kunt waarmaken. Immers welke EV kun je in een uurtje volladen op 11kWh?

Wat ik al vreesde is dat dit soort nieuws enigzins voorbarig is:

“….kan nu terecht bij de oplaadpunten bij Hornbach….”

Navraag bij de Hornbach in bijvoorbeeld Wateringen leert dat de oplaadpunten pas over een paar weken operationeel zijn. En dus niet ‘nu’.

Een groot firma, zoals Van der Sijs Techniek en Automatisering heeft een aansluiting op het Net van 43,5 kW ( 230 Volt x 3 fasen x 63 Ampère ).
Dus moet per laadaansluiting de stroomsterkte voortdurend berekend worden en gestuurd, dit voorkomt dat alles uitgaat.

Zie voor de oplossing: http://www.vdsijs.nl/lopende-projecten/107/Smart-grid-bedrijfsgebouw-Van-der-Sijs
Hiermee kan ook de geoogste zonne-energie maximaal benut worden.

Zo gaat het Elektrisch rijden vooruit!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.