Genovation GXE
Ook de oudgediende onder de Amerikaanse sportwagens gaat elektrisch.

Hoewel Chevrolet enige know-how in huis heeft, is het niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de elektrische Corvette C7. Er zit in deze auto dan ook geen opgevoerde aandrijflijn van een Bolt of iets dergelijks. Het in Rockville (Maryland, Verenigde Staten) gevestigde bedrijf Genovation zit hierachter. Er wordt al een tijdje gewerkt aan de auto, het officiële debuut is deze maand op de Consumer Electronics Show (CES).

De Genovation GXE heeft een vermogen van 485 kW (660 pk) en 850 Nm. Het accupakket meet een vrij bescheiden 44 kWh, waarmee een actieradius van ongeveer 200 kilometer haalbaar moet zijn. Zolang er niet wild gereden wordt tenminste. De auto wordt gebouwd in een kleine serie van 75 exemplaren, die worden verkocht voor een prijs van $ 750.000 (€ 622.365).

Veel geld, maar deze elektrische Corvette loopt 336 km/u, van 0-100 km/u gaat in minder dan 3 seconden. De auto heeft een 50/50 gewichtsverdeling en wordt naar wens geleverd met een achttrapsautomaat met schakelflippers, of een handbak (!) met zeven versnellingen. Dat moet een zware koppeling zijn, om het ruime vermogen aan te kunnen. De carrosserie is van carbon en (gelukkig) is de auto voorzien van vierwielaandrijving. Een uniek aanbod. Dat bovendien een aardige rijpingstijd kent, Genovation is al een aantal jaar bezig met Corvettes.

Hoewel, er zijn ook hypercars te vinden met niet minder dan 1.000 elektro-pk’s. Zoals de beruchte Rimac Concept_One. Er is altijd zoiets als baas boven baas.

UPDATE: de auto is inmiddels officieel onthuld en het blijkt dat de motoren meer dan 800 pk (596 kW) en 948 Nm max koppel produceren. Van 0 naar 100 km/u moet minder dan 3 seconden duren. Nieuwe afbeeldingen hieronder:

Genovation GXE

Genovation GXE

Genovation GXE

Genovation GXE


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het klinkt allemaal geweldig, maar 200km actieradius wat bij een beetje sportief rijden nog geen 100km is dat is natuurlijk wel een beetje vervelend.

@dutchdriftking: beetje? Ik erger me nu al aan mijn volvo met deze koude dagen. Ik haal 450km. Gelukkig hoef ik maar een paar minuten te wachten om er weer 450 te halen. Ik zou helemaal gek worden als ik bij elke 100km een paar uur moet wachten! Dat wilt toch niemand? Gewoon een v8 bestellen

De achterkant lijkt wel erg op dat van een R34 Skyline, of ligt dat nou aan mij?

@audiisthebest: blauw,ronde lichten , grote spoiler. Lijkt er zo wel op.

Ik snap er niks van, hoe kan je nou bij een elektrische auto een handbak hebben. Net zoals die Ferrari. Kan iemand mij dat uitleggen want je hebt toch geen versnellingen in principe?

Niet eens echt fantastische specs voor die prijs.

Wel netjes dat het 50/50 verdeling is en hopelijk kun je met deze wel lang doortrappen zonder dat de boel warm wordt.

@fanboy: niet heel erg lang want dan moet hij weer aan de stekker

Ronde achterlichten staan de c7 veel beter, moeten ze bij de rest ook doorvoeren…

@goodolddays: het is net een R34 Skyline met de R33 lichten van de achterkant

@kennone: dacht ik ook toen ik de foto zag.

Maar ’t belangrijkste van allemaal: de RONDE ACHTERLICHTUNITS zijn terug! Wat mij betreft toch altijd één van de tekenen dat je met iets snellers te maken hebt.

@drdre1: De Ford GT heeft ze ook? Ferrari 488?

@phaeton: yep, niet de minste op de weg, toch?

Bijzonder dat hier gewoon een versnellingsbak in zit

100 km op een circuit toch prima?

Die nieuwe foto van de achterzijde. Net een Skyline.

Voor die centen kan je meerdere ZR1’s halen (estimated $140k msrp), is nog sneller ook.

Ik vond ‘m mooi totdat ik de achterkant zag

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.