Audi E-Tron Quattro Concept
Audi zal zich de komende jaren meer en meer gaan inzetten op elektrische modellen. Maar hoe prijs je deze aan onder (nieuwe) klanten?

Momenteel worden veel elektrische auto’s van fabrikanten verkocht in een gedeelde showroom met conventionele motoren. Tesla doorbrak dat taboe door geen voertuigen in het gamma te hebben die een verbrandingsmotor hebben. Wie naar een Tesla-dealer gaat, is bewust op zoek naar een elektrische auto.

De Duitse autofabrikant overweegt nu ook andere mogelijkheden om de elektrische modellen-lijn aantrekkelijk te verkopen. Twee uitvoerende medewerkers van Audi Amerika, Filip Brabec en Scott Keogh, zeggen dat het merk uit Ingolstadt een andere verkoopaanpak overweegt. Omdat elektrische modellen heel anders werken dan een traditionele verbrandingsmotor, schieten verkopers vaak in kennis tekort. Een speciale dealer, waar men bijvoorbeeld alleen elektrische modellen kan aanschaffen, is een mogelijke oplossing.

De ideeën zijn er, de uitvoering volgt mogelijk later. Wellicht zien we over een paar jaar speciale dealers verschijnen die enkel Audi’s E-tron modellen zullen verkopen. (via autoblog.com)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Wanneer gaat Audi nou es echt innoveren? Hiermee borduren ze alleen maar voort op iets dat bij een ander al blijkt te werken. Daar is de gevestigde auto-industrie erg goed in, maar echte vooruitgang boek je er niet mee.

Overigens is een belangrijke reden om EV’s niet door reguliere dealers te laten aanbieden ook dat die dealers er totaal geen belang bij hebben om EV’s te verkopen, voor zolang ze auto’s op dinosaurussap kunnen verkopen die nog onderhoudsinkomsten voor ze kunnen genereren. Wat dat betreft zijn EV’s de dood in de pot voor dealers: geen motorolie, geen riemen en nauwelijks remonderdelen die vervangen hoeven te worden. Het wordt zowel stil op de weg als in de garages!

Wat een onzinnig bericht. Tesla doorbrak dit niet door enkel elektrische auto’s in de showroom te hebben. Tesla doorbrak dit door te breken met het traditionele verkoop model van producent en dealer. Tesla werkt niet met dealers. Je kan de auto bij een Tesla verkooppunt in eigendom van Tesla zelf kopen, of er voor kiezen deze online te bestellen. Onder de streep maakt dat niets uit want ook bij t verkooppunt wordt gewoon via internet de bestelling geplaatst vanuit dezelfde omgeving.

Dat is echt heel wat anders dan specifieke dealers in te zetten voor elektrische auto’s. Dan heb je nog altijd een dealer, die ook zorgt voor aftersales, service en garantie, of worst case bij een importeur. Bij Tesla is dat altijd Tesla zelf.

Straks hoef je voor een software update bij Audi ook niet meer naar de garage maar gaat alles via internet……..
En de verkoper behandelt je niet alsof het een gunst is dt je bij hem een auto mag kopen maar is oprecht geinteresseerd in jouw wensen.

“Omdat elektrische modellen heel anders werken dan een traditionele verbrandingsmotor, schieten verkopers vaak in kennis tekort”. Zie hier in één zinnetje het grote probleem van de auto-industrie anno 2015. Je mag van de vertegenwoordigers van deze industrie (de verkopers) echt verwachten dat ze kennis hebben en opdoen van alle ontwikkelingen in deze tak (natuurlijk niet van de 2e hands verkopers maar toch echt wel van de dealers). Er is sprake van een soort luiheid wat deze nieuwe ontwikkelingen aan gaat.

VAG gaat deels elektrisch, niet uit overtuiging, maar puur omdat ze zich er toe gedwongen voelen. Smerige firma met een foute bedrijfscultuur

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.