Opnieuw een voorbeeld van waterstofaandrijving in het vrachtvervoer.
Fuso eCanter F-Cell

De transportsector zou wel eens kunnen overgaan op waterstof. Deze brandstof kan in de toekomst op milieuvriendelijke wijze worden geproduceerd, op grote schaal zou dat ook moeten lukken.

Vooruitlopend op het productiemodel wordt de Fuso eCanter F-Cell getoond. Fuso maakt deel uit van Daimler. Deze bestelwagen oogt lichtelijk futuristisch en is tegelijkertijd typisch Fuso. Ergens in de komende jaren moet de F-Cell-uitvoering van de eCanter verkrijgbaar zijn. Specificaties zijn er nog niet, een jaar van introductie evenmin, het is slechts een bescheiden inkijkje in wat het merk in de nabije toekomst zal brengen. Uiteraard kan worden geleund op de techniek van Mercedes-Benz, aangezien men in Duitsland eveneens F-Cell-modellen ontwikkelt. Een fuel cell stack, een onmisbaar deel van de aandrijflijn, kan worden toegepast in een breed scala van voertuigtypes.

Wanneer in het hier en nu moet worden beschikt over een alternatieve vorm van aandrijving, kan worden gekozen voor de Fuso eCanter. Die overigens zonder uitzondering op proef rond te rijden, het gaat om 150 exemplaren wereldwijd, goed voor in totaal 1,6 miljoen kilometer. Met de som der getallen lijkt het nog heel wat.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.