Hyunda Lafesta EV '19
Maar missen wij dan ook iets? Team Groen7 zoekt het voor u uit!

Hyundai is op dit moment lekker bezig als het gaat om alternatieve aandrijflijnen. Zo is de Nexo een van de enige waterstofauto’s in Nederland. De Ioniq is redelijk in trek en de Kona EV is werkelijk niet aan te slepen in Nederland. Kortom, het ziet er goed uit.

Tenzij je graag een iets grotere EV wil hebben, want de Kona en Ioniq zijn niet bijzonder ruim. Daar heeft Hyundai een goed alternatief voor in de Lafesta EV. Deze auto is onlangs vernieuwd en gebouwd op basis van de reguliere Lafesta. Voor wie de Lafesta niet kent, het is een middenklasser aan de onderkant van het D-segment. Je kunt ze krijgen met een 1.4 T-GDI of 1.6 T-GDI motor, maar sinds nu dus ook als EV.

Hyunda Lafesta EV '19

De LafestaEV heeft een elektromotor onder de kap die precies 150 kW levert (204 pk). Het maximum koppel bedraagt 310 Nm. Deze motor wordt gevoed door een accupakket van 56,5 Kwh. Op een volle lading moet je ongeveer 490 km kunnen halen. Die 490 km zijn echter wel volgens de NEDC-methode, dus reken op zo’n 250-300 km in het ‘echt’.

Hyundai Ladesta EV '19

Dan het slechte nieuws, de Hyundai Lafesta is namelijk bestemd voor China. De auto wordt dan ook door ‘Bejing Hyundai’ gebouwd, de Chinese joint-venture. Maar nu de i40 net uit het gamma is gehaald, zou dit een mooie vervanger zijn die meer perspectief heeft op de zakelijke markt.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.