Forze VIII in de pits
Het team is tevreden over het resultaat dat is neergezet met de waterstofracer.

De Forze VIII is alweer de achtste waterstofracer van het team dat is gelieerd aan de Technische Universiteit Delft. Afgelopen weekend werd meegereden met gangbare racewagens op het Circuit van Zandvoort, tijdens de Dutch Supercar Challenge. Dat het om een relatief lage raceklasse gaat mag de pret niet drukken en het wordt ook niet als teleurstellend beschouwd dat een technisch mankement ervoor zorgde dat de auto enige tijd langs de kant stond. Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor het raceauto op waterstof, het is techniek die we op de weg hoegenaamd niet tegenkomen, laat staan op het circuit. De concurrentie is er op een hand te tellen.

Zhi Wei Cai, Team Manager hierover: “Er is afgelopen jaar met het hele team enorm hard gewerkt om deze prestatie mogelijk te maken. Vorig jaar waren we het eerste team ter wereld dat überhaupt een race uitreed op waterstof, al konden we toen nog totaal niet meekomen met de competitie. Om nu, één jaar later, consistent competitieve rondetijden neer te zetten is fantastisch. Als je bedenkt wat ons team bereikt met beperkte middelen, stel je dan eens voor wat er allemaal bereikt kan worden met waterstof als écht grote partijen hier serieus werk van maken. Ons tempo ten opzichte van de benzine aangedreven competitie laat zien dat waterstoftechnologie echt potentie heeft.”

Uiteraard staat de ontwikkeling geenszins stil, want er wordt volop geracet, maar ook gewerkt aan opvolger Forze IX. Het is nu nog niet zeker wanneer de ontwikkeling van de laatste tot een eind is gekomen. Eerst zal de Forze VIII nog zijn opwachting maken tijdens de Gamma Racing Days op het TT Circuit te Assen.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.