Tijdens de races kunnen fans digitaal meerijden en hun favoriete wagens een boost geven met Tweets.

Formule E CEO Alejandro Agag richt zich tot de 10 tot 14-jarigen. Volgens hem is het belangrijk juist deze doelgroep aan te spreken, omdat zij “aangetrokken moeten worden tot elektrisch auto’s om ze in de toekomst aan te schaffen”. Een realtime videogame moet hierbij gaan helpen.

Er wordt momenteel gesproken met drie spelontwikkelaars om een app te ontwikkelen, zodat de jonge fans tijdens de race digitaal mee kunnen rijden. Daarnaast zal er een “push to pass” komen, waarbij door middel van Tweets (hashtag naam bestuurder) de favoriet een extra duwtje in de rug krijgt, vergelijkbaar met het KERS-systeem dat wordt gebruikt in de Formule 1.

Om zo veel mogelijk kinderen naar de Formule E races te lokken, geldt er voor hen een gereduceerd tarief. Doordat de auto’s weinig geluid maken is het evenement ook geschikt voor gezinnen met jongere kinderen. Volgens Agag is dit zeer interessant voor de sponsors, omdat het moeilijk is om deze doelgroep te benaderen.

Binnenkort worden er nieuwe teams en hun coureurs uit Japan, Engeland en Frankrijk bekend gemaakt. Hiermee zal het aantal deelnemers in de Formule E compleet zijn. (Via Sports Business Daily)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.