Formule E
De Formule E kent zowel voor- als tegenstand (zie Vettel en Lauda), maar één ding is zeker: Agag gaat niet bij de bakken neer zitten. Hij wil ‘zijn’ raceklasse op hetzelfde niveau krijgen als de Formule 1 met zo’n 18 races per jaar.

Het evenement begint in het eerste seizoen met 9 races; 10 als er nog een stad het groene licht geeft. In seizoen twee moet dit aantal al groeien naar 12 stuks, richting de 18 in de volgende jaren. Dit moet geen probleem zijn, omdat veel steden hun interesse hebben getoond als host van de raceklasse nadat zij zelf het succes van de ePrix in Beijing hebben mogen aanschouwen. Volgens Agag hebben zich al 40 tot 50 steden zich aangemeld, dus de keuze is meer dan voldoende.

In het volgende seizoen valt Monaco van de lijst wegens de historische GP. Parijs, de grote afwezige in seizoen 1, wordt gezien als een waardig alternatief. Agag zou de Franse hoofdstad graag willen mobiliseren voor de openingsrace.

Wat betreft de auto’s mogen we veel meer diversiteit gaan verwachten. In het tweede seizoen mogen de teams hun eigen batterijen en motoren gebruiken. Als ze willen, mogen ze zelfs hun eigen auto bouwen. Echter, ze blijven gebonden aan strenge regels, die niet veel toestaan in de ontwikkeling van aerodynamica. Agag hoopt dat er drie of vier verschillende motor- en accufabrikanten zich aan zullen dienen.

UPDATE 13-10-2014: Andretti Autosport werkt samen met Spark aan een betere auto voor het tweede seizoen.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.