Ford
Voor de eerste keer in de geschiedenis van de Best Global Green Brands verkiezing is er een nieuwe nummer 1.

Toyota, die de bovenste plek bezette sinds het debuut van de verkiezingen in 2011, zakt naar nummer 2 met Honda op 3, Nissan op 4 en Panasonic op 5.

Dit jaar richtte Interbrand, de organisatie achter de verkiezing, zich op de kracht van deelname en collectieve actie. Iedereen moet zijn steentje bijdragen om duurzaamheid naar een nieuw niveau te tillen.

Net als vorig jaar zijn het de automerken die in de lijst domineren. Zij vormen maar liefst 20 procent van de top 50 merken. De vraag naar EV’s groeit, wat autofabrikanten forceert om deze markt te betreden. Ook wordt er op de werkvloer meer aandacht besteed aan duurzaamheid, zoals slimmer gebruik van water en energie, groene gebouwen en meer recycling.

Hun initiatieven op het gebied van duurzaamheid is waarmee Ford de concurrentie dit jaar verslaat. Zij hebben twee plug-in hybrides, twee gewone hybrides en een EV in hun portfolio en doen veel aan onderzoek naar waterstof en brandstofcellen. Recyclebaar materiaal wordt gebruikt in 41 verschillende stoffen en alle schuimkussens in auto’s gebouwd in Noord Amerika zijn op sojabasis.

Een overzicht van de automerken in de top 50 ‘Best Global Green Brands’, inclusief hun verandering in positie ten opzichte van vorig jaar:

01. Ford (2)
02. Toyota (1)
03. Honda (3)
04. Nissan (5)
13. BMW (13)
16. Volkswagen (7)
24. Mercedes-Benz (17)
32. Chevrolet (nieuw)
35. Kia (37)
40. Hyundai (34)


Meer lezen over: , , , , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.