Fisker is de Aziatische regionen ingetrokken om investeerders te vinden voor het piepjonge automerk. De slagingskans lijkt groot: de Chinese overheid is namelijk een voorstander van automerken die in groene technologieën investeren.

Sinds 2011 heeft Fisker ongeveer 2.000 Karma’s geproduceerd bij het Finse Valmet, maar door problemen en een uiteindelijk faillissement van batterijenleverancier A123 Systems is het stil op de productieband. Reuters meldt dat Fisker gesprekken heeft gevoerd met onder meer China Grand Automotive Services, de Chinese importeur van Fisker, en met de Wanxiang Group. Laatstgenoemde heeft onlangs de veiling gewonnen omtrent het failliete A123 Systems.

Er zouden nog meer gesprekken zijn met autofabrikanten, waarvan sommigen (deels) van de Chinese staat zijn. Fisker-woordvoerder Roger Ormisher wilde niet zeggen met wie, maar wel dat er gesprekken gaande zijn:

“Fisker is in advanced talks with a number of potential strategic partners. We expect some exciting developments in the next few months.”


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.