Er mag worden gesteld dat deze zet zorgt voor synergievoordelen.

Zo nu en dan wordt de indruk gewekt dat de algehele positie van ev-merk Fisker wat twijfelachtig is. Plannen voor de bouw van nieuwe auto’s zijn er al jaren, het ontwerp lijkt de voltooiing aardig te hebben genaderd, maar met de bouw wil het niet vlotten. Kortgeleden maakten we nog bekend dat er een financieringsronde is geweest die de situatie hopelijk verbetert.

De voormalige chef e-mobility van Volkswagen, Burkhard Hunke, tegenwoordig werkzaam voor Fisker. Zou het op louter toeval berusten dat het idee is opgevat om de Fisker Ocean de aandrijflijn te laten delen met de nog te introduceren Volkswagen ID.4? Dat is het plan, zoals blijkt uit interne documenten die Fisker heeft gedeeld met investeerders. Het lijkt een aardige slimme zet, want het scheelt veel ontwikkelingskosten. Dit is verder passend binnen de strategie van Volkswagen om het platform voor elektrische aandrijving, het MEB-platform, zo optimaal mogelijk te gebruiken. Ook Ford zal over dit onderstel beschikken.

De Fisker Ocean wordt verwacht in 2022. IJs en weder dienende. (Via: autoblog.nl)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.