Naast het blussen van brandjes heeft de kersverse CEO van Fisker, het voormalige hoofd van het Volt-programma bij General Motors Tony Posawatz, heeft hij de taak om binnen een bepaalde tijd extra geld bij investeerders op te halen. Om met de Atlantic te beginnen is immers nog een flinke som geld nodig.

Nu Fisker slechts een deel van de 529 miljoen als lening krijgt die was toegezegd door het Amerikaanse Department of Energy is de hoop gevestigd op investeerders die bijspringen. In de afgelopen 12 maanden werd al 400 miljoen opgehaald en in 2013 moet daar nog 150 miljoen bijkomen, zo meldt Reuters.

Over de Atlantic, het tweede model van het kersverse merk: de aandrijving is gelijk aan die van de elektrische Karma, met een benzinemotor onder de kap die als range extener fungeert. In het geval van de Atlantic wordt echter gekozen voor een krachtbron van BMW. Het uiteindelijke vermogen van de Atlantic zou uitkomen op 300 pk. Veel meer dan aanvankelijk wed aangenomen, terwijl de CO2-uitsoot niet meer dan 50 gram per kilometer moet bedragen. Het doel is om de Atlantic in 6,5 seconden naar de 100 km/u te kunnen laten sprinten, een fractie langzamer dan de Karma die dit in 6,3 seconden doet. Waar de productie zal plaatsvinden is nog niet bekend.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.