De Fiat Punto is zowel met benzine- als met dieselmotor in 2014 verkrijgbaar met 14 procent bijtelling. Geen enkel ander merk, behalve concerngenoot Alfa Romeo, heeft qua bijtellingspercentage een vergelijkbaar aanbod in het B-segment.

Waar veel concurrenten met hun benzine-uitvoeringen in 2014 buiten de 14 procent bijtellingscategorie vallen, profiteert de Fiat Punto met zijn TwinAir turbomotor (88 g/km CO2) naast de 1.3 MultiJet diesel (85 g/km) nog steeds van dit recht. Daarbij heeft de Punto het laagste bijtellingsbedrag van alle 14%-bijtellingsmodellen in het segment: 56 euro.

Dit lage bijtellingsbedrag is mede gevolg van een herpositionering van de Punto, waardoor deze met 100 pk sterke TwinAir-motor al leverbaar is vanaf 11.495 euro.

Fiat is erin geslaagd de CO2-emissie van de diesel nog verder te reduceren door onder meer aerodynamische aanpassingen en een iets minder hoog vermogen voor de 1.3 MultiJet-diesel te hanteren. Deze staat vanaf 13.195 euro op kenteken.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.