Nu hun eerste hybride model een feit is, kijkt Ferrari uit naar een uitbreiding van het gamma.

President-directeur Luca Cordero di Montezemolo benadrukte nogmaals dat hij niets ziet in elektrische auto’s, maar dat hij wel sterk gelooft in hybrides. Net als met de LaFerrari, die per stuk 1 miljoen euro op moet brengen, is elektrificatie en personalisering een poging om meer klanten te trekken. Door de oplage te limiteren blijft de reputatie voor exclusiviteit behouden, maar de fabrikant gaat natuurlijk ook niet de vraag naar hybride supercars overstijgen.

“Ik wil verschillende Ferrari’s voor verschillende Ferraristi”, zei Montezemolo. “We hebben veel parallele activiteiten die de inkomsten kunnen verhogen zonder verplicht te zijn om meer auto’s te produceren.” Deze parallele activiteiten zijn uiteraard de verkoop van merchandise. In het tweede kwartaal was dit volgens Fiat een belangrijke vorm van inkomsten. De nieuw geïntroduceerde Pr1ma kledinglijn moet met onder andere leren jassen van 1.500 euro gaan bijdragen in de winst. (Via Bloomberg)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.