Testexemplaar van de FF91 en fabrieksmedewerkers
Een verandering van zetten van de fabrikant die een elektroauto met een enorme hoeveelheid pk’s op de weg wil zetten.

Er is geen sprake meer van de bouw van een nieuwe fabriek in Nevada in de Verenigde Staten. Het schoot al niet erg op met die productielocatie. Eerst werd duidelijk dat het geen megafabriek zou worden, maar zou het slechts een gewone fabriek worden. Nu blijkt de bouw tot een definief einde te zijn gebouwen. Faraday Future betrekt een bestaande fabriek in Hanford, Califorië (VS). Dit is een voormalige Pirelli-fabriek.

Dat betekent allerminst dat Faraday Future nu een kant-en-klare productielocatie op de kop heeft weten te tikken. Er moeten de nodige verbouwingen plaatsvinden voordat er FF91’s van de band kunnen rollen. Eigen medewerkers zijn de voorbije dagen beziggeweest met het opkalefateren van de fabriek, chef technologie en tevens BMW-veteraan Ulrich Kranz werd gezien met een kwast in zijn hand.

Ondertussen zijn er de nodige uitdagingen om het merk een vliegende start te geven. Er is een nieuwe investeringsronde gaande die 1 miljard dollar (zo’n 850 miljoen euro) bijeen moet brengen.

Het eigen hoofdkantoor is als onderpand gebruikt om een lening te krijgen van 14 miljoen dollar (12 miljoen euro). Het blijft hoe dan ook een grote vraag wanneer de productie van de Faraday Future FF91 van start gaat. Dag Reckhorn, vice-president wereldwijde productie, verwacht dat het in het einde van 2018 zo ver zal zijn.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.