Fab Model-X
Het al dan niet smaakvol aanpassen van Tesla’s, zou dat ooit nog een subgenre worden binnen de tuningscene?

Denk ervan wat je wil, maar ik vind de Model X wat plomp, terwijl de Model S wat mij betreft juist een onbetwiste schoonheid is. Hoe dan ook blijft zo’n Model X indrukwekkend. Met zijn vleugeldeuren, een enorm prestatiepotentieel en de mogelijkheid om een aanhanger te trekken. Dat optische tuning een auto soms goed doet bewijst FAB Design op de Salon van Genève.

Ze tonen daar een aangepakte Model X 90D. Deze heeft een nieuwe voorbumper die uitbundiger is vormgegeven dan het origineel, met bovendien (de suggestie van?) koelsleuven en een betere luchtgeleiding. Aan de zijkant zijn er spatbordverbreders te vinden en zijskirts, zodat de auto wat breder is geworden. De diffuser die is opgenomen in de achterbumper zorgt er ook voor dat de achterzijde wat minder log is. De auto staat op 23″ Evotrek velgen, met een bandmaat van 315/30-23. Voor de ombouw vraagt FAB Design een kleine € 24.000.

Meer FAB-design? Hier op Autoblog.

Fab Model-X
Fab Model-X
Fab Model-X
Evotrek-velg, Fab Model-X


Meer lezen over: , , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Kijk, dat is nog eens een vooruitgang. De normale Model X is net even te lomp en te clean. Dit is niet zozeer heel erg mooi, maar wel heerlijk dik. En waar een dik getunnelde BMW X6M graflelijk is, past het bij de Tesla wel goed. Als ik toch een tonnetje of wat stuk ging slaan op een Model X, zou ik zeker even bij FAB langsgaan voor die bodykit en bij Brabus voor een setje wielen. Overigens is het wel een prijzig setje. Maar ja, wie mooi wilt zijn moet een lege portemonnee hebben.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.