De Amerikaanse evenknie van de Opel Ampera, de Volt, blijft niet alleen in de VS. Ook in Europa zal de auto met range-extender vekocht worden. Maar tussen de EU-versie en de Volt die in de Verenigde Staten in de showrooms staat zit één zeer groot verschil.

Op de EU-versie komt een modus te zitten waarmee je volledig elektrisch kunt rijden. Zo is het mogelijk om stukken snelweg af te leggen terwijl alleen de 1.4 benzinemotor (de Range Extender) de voorwielen aandrijft. In stad of bij lagere snelheden kan dan worden overgeschakeld op de volledig elektrische modus. De reden dat dit gedaan is, is volgens Chevrolet’s Europese CEO Wayne Brannon omdat steden als Londen geen belasting heffen op auto’s die volledig elektrisch kunnen rijden.

In Amerika is het volgens de regels zo dat een auto standaard in zijn meest zuinige modus moet staan, en daarom zou er op de US-Volt geen knopje zitten om naar volledig elektrisch rijden over te schakelen.

De Volt krijgt een standaard garantie van acht jaar of 160.000 km op de Voltec-aandrijflijn en de lithium-ion batterij. In volledig elektrische modus kan de auto 40 tot 80 km afleggen. Samen met de range extender komt de actieradius uit op 600 km. Het opladen van de accu’s neemt drie tot vier uur in beslag.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.