Twee keer Tesla-taxi op de nationale luchthaven Schiphol
Is het heus? Waar Tesla’s in Nederland niet aan te slepen zijn, gaat het er bij de oosterburen anders aan toe.

De laatste taxichauffeur in Berlijn die een Tesla rijdt, neemt noodgedwongen afscheid van zijn ev. Volgens Welt gaat het daadwerkelijk om de enige chauffeur met een elektrische auto in de Duitse hoofdstad, op een totaal van 8.000 taxi’s. Een hoogst opmerkelijke zaak. Want juist als taxi is een ev ideaal. Vlot en tijdens het wachten op de volgende klant hindert het snelladen geenszins, bovendien is het gunstig om vrij van uitstoot door de stad te rijden.

Toch loont het voor chauffeur Martin Doll niet meer. Sinds 2016 huurt hij zijn Tesla en hoewel het bericht hiervan geen melding doet, moet het haast wel om een Model S gaan. Doll lijdt onder veelvuldig bezette laadpunten, vooral door e-Golf’s die worden ingezet als deelauto, en een verhoging van de laadtarieven. Niet langer wordt er gewerkt met vaste tarieven, maar met een vrij hoog kilowattuurtarief. Het gevolg? Een bedrag van 11 euro per kilometer 100 voor de benodigde stroom om de taxi vooruit te laten komen. Doll stapt over op een hybride.

Het is nogal een verschil met Nederland. Waar de nodige ev’s als taxi worden ingezet en ook Tesla graag (?) is gezien als taxi, op zijn minst onder passagiers.

Foto: twee keer Tesla-taxi op de nationale luchthaven Schiphol door @lexusfan op Autojunk


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Raar bericht toch? Maakt me wel nieuwsgierig naar hoeveel km een beetje taxichauffeur nou op een dag aflegt. Elektrische deel auto plannen zouden eigenlijk ook altijd een duit in het zakje moeten doen wat betreft extra laadvoorzieningen. Ik mag toch hopen dat dat gebeurd.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.