Het duo wordt onderworpen aan de grillen van vijf kinderen, ruim 5.000 kilometer en 9 uur laden.

Om te bewijzen dat elektrische auto’s zijn opgewassen tegen een lange reis, neemt Musk zijn Model S mee voor een roadtrip dwars door Noord-Amerika. Over de rit van ruim 5.000 kilometer wil hij niet meer dan zes dagen doen. Dankzij het netwerk van SuperChargers die hij onderweg aandoet, hoeft er slechts 90 minuten per dag te worden geladen.

Het idee van een roadtrip ontstond in mei, toen Tesla de uitbreiding van het SuperCharger netwerk aankondigde. Destijds wilde Musk dezelfde route afleggen die hij tijdens zijn studiejaren heeft gereden. Het plan bestaat nog steeds, maar nu wil Musk vijf kinderen meenemen in de auto. Extra promotie is nooit mis. Met de optionele zitjes in de bagageruimte achterin kunnen er in totaal zeven mensen (legaal) worden vervoerd in een Model S.

Op Twitter kondigde Musk aan dat de planning is afgerond en dat hij gedurende de zesdaagse reis slechts negen uur hoeft te laden. “Met anderhalf uur per dag hoeven we alleen te laden wanneer we toch al stoppen om te eten of rond te kijken, nooit voor het laden zelf.” Dit moet haast wel exclusief het nachtelijk laden zijn, anders is er niet genoeg stroom om het naar de andere kant van het land te redden.

https://twitter.com/elonmusk/status/375535096998006784
https://twitter.com/elonmusk/status/375538043945373697


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ben benieuwd hoeveel uur je zou moeten laden als je van Noord naar Zuid Duitsland zou willen rijden met zo’n model S (Als het land wordt uitgerust met een supercharge netwerk) en wat de actieradius zal worden.

Op één accu lading kan je namelijk wel die beoogde 400 / 500 km actieradius halen, wat musk heeft gehaald, maar dat kan alleen als je rustig rijdt. Nou is dat in The USA geen probleem, want daar rijden ze toch niet zo hard (niet dat dat kan, met de betonnen wegen daar). Maar in ons buurland met hun wereldberoemde Autobahn lijkt het me echt een probleem.

@bigcar: met rustig bedoel je de normale 120/130 km/h
Dat is normaal, rustig is 80 km/h of lager.

En voor denk niet dat het een probleem is, die auto is zo goed dat de de roekloze hardrijde wel went aan hoe hij zo’n auto zal rijden.

En de rest heeft geen probleem met deze auto.

Ja, tegen 200 km/h door Duitsland rijden kan je beter met een diesel doen dan met een elektrische auto. Een brandstofmotor wordt immers efficiënter naarmate hij zwaarder belast wordt.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.