Renault Kangoo ZE Pickup
De Franse firma Kollé heeft de Renault Kangoo Z.E. omgetoverd in een pick-up. De grote vraag is: waarom? de auto leent zich namelijk niet bepaald voor een dergelijke conversie.

Met pick-ups is weinig mis, zeker in Europa worden ze vrijwel uitsluitend verkocht aan mensen die ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn. Alleen hadden we ons voor een ombouw tot auto met open laadbak weinig minder geschikte auto’s kunnen bedenken dan deze Renault Kangoo Z.E. Dat heeft niet zozeer met de elektrische aandrijflijn van de Renault te maken, maar alles met de voor een ombouw onhandige plaatsing van de achterlichten en de bovenste deurscharnieren. Met als resultaat twee onhandige uitsteksels die er niet alleen lelijk uitzien, maar ook nog eens behoorlijk onpraktisch zijn.

Aan de aandrijflijn verandere niks, het accupakket levert nog altijd 22 kWh, goed voor ongeveer 170 kilometer bereik. In totaal kun je maximaal 650 kilo aan tuinafval of gereedschap en bouwmaterialen achterin gooien. Waarschijnlijk wil Kollé met de elektrische pick-up vooral gemeentelijke diensten als klant aan zich binden.

Renault Kangoo ZE Kolle


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Hoezo, “leent zich niet voor een dergelijke conversie”?

De Pick-up versie bestaat al een tijdje van Durisotti, en wordt door Renault zelf aangeboden. Met deftige achterlichten. Van de vorige generatie was er trouwens ook één, maar alleen in Scandinavië beschikbaar…

http://www.renault.be/nl/gamma-renault/aanpassingen/laadbakken-en-kipbakken/kangoo-express-pickup/

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.