Hoewel Mitsubishi de nettowinst in het tweede kwartaal zag stijgen naar 10,1 miljard yen (97,5 miljoen euro), blijven de resultaten van de Europese i-Miev-introductie achter. De verkoopcijfers vallen tegen.

Sterke Yen
Zowel in Europa als elders op de wereld blijven de resultaten van Mitsubishi’s eerste massageproduceerde EV achter. Hierdoor werd de productie van evenknieën Citroën C-Zero en Peugeot iOn al stilgelegd. Mitsubishi zegt last te hebben van de sterke Yen, waardoor de productie en de aanschafprijs –in Nederland €27.990– duur blijft. Bovendien zijn Europese consumenten minder in de stemming om momenteel een andere auto aan te schaffen. Daarnaast is de consument terughoudend omdat de infrastructuur voor elektrische auto’s te wensen over laat.

Specificaties
De Mitsubishi i-MiEV beschikt over een elektrische motor met 49 kW/67 pk, heeft een topsnelheid van 130km/u en een actieradius van maximaal 150 kilometer. De lithium-ion batterij kan volledig worden opgeladen in een tijdsbestek van acht uur of voor 80% binnen 30 minuten via een speciaal snellaadstation.

Verkoop in Nederland
Dit jaar werden er tot nu toe slechts 13 op naam gezet. vorig jaar kwam het aantal verkochte i-Miev’s uit op 62 stuks.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

28k voor zo’n apparaat is ook veel te veel. Zeker gezien de beperkte actieradius en binnenruimte. Het is stelt teleur btw. Hoe doen de Franse zusters het?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.