Vanuit Ford zelf is er nog geen elektrische variant gekomen, wel heeft Ford Research & Advanced Engineering Europe meegewerkt aan deze achterwielaangedreven variant.

De technici van het Duitse Schaeffler hebben een systeem voor in-wheel-elektromotoren ontwikkeld. Compacte aandrijfbronnen die ín een 16-inch wiel worden geplaatst en de boel laten rollen. Het voegt per wiel slechts 45 kg aan de auto toe, wat nog te overzien is.

Ford heeft Schaeffler recent ondersteund met een koudweertest voor de Fiesta met ewheelDrive. De twee elektromotoren in de achterwielen leveren in totaal 90 pk en zijn vloeistofgekoeld.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het probleem met de in-wheel motoren is echter dat je er een flink ongeveerd gewicht bij krijgt.

In dit geval krijg je er dus 90kg aan gewicht bij wat niet geveerd is, dat zou niet zo lekker rijden van wat ik begrepen heb.

@widodh: dikkere banden 😉

Ik denk dat ze met de vering wel een andere setup kunnen maken om het iets beter te laten voelen.
Ik heb geen idee wat het verschil zal in gevoel, met ongeveerd gewicht.
Maar mss is het verschil ook zoiets als met wat je hebt met een starre achter-as.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.