BMW heeft het plan opgepakt om modellen van submerk BMW i via internet te verkopen. Hiermee is BMW, na Tesla Motors, de tweede autofabrikant die het web gebruikt als platform om EV’s direct aan consumenten aan te bieden.

BMW wil met het online verkoopplatform mensen die dagelijks aankopen doen op het internet doen bereiken. De mogelijkheid om online te kopen wordt door veel analisten gezien als een manier om kosten te besparen in een markt die langzaam op gang komt. Daarnaast past het absoluut bij het imago van de EV.

De eerste elektrische BMW die digitaal is aan te schaffen is de 170 pk sterke i3, die rond de 35.000 á 40.000 euro kost. Een jaar later volgt de i8. deze sportwagen kent een vanafprijs van ongeveer 100.000 euro. BMW beperkt zich echter niet tot alleen online verkoop. In Duitsland kunnen EV’s straks bij 45 van de 200 BMW-dealers gekocht worden.

Middels speciale I-stores, zoals onlangs geopend in Londen, kunnen potentiële klanten kennis maken met de EV’s van BMW. Een proefrit maken is daarbij uiteraard mogelijk. BMW steekt 3 miljard dollar (2,5 miljard euro) in de ontwikkeling van zijn elektrische en semi-elektrische auto’s.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

waar moet je vervolgens terecht voor een regulier onderhoudsbeurtje?

Verder denk ik dat de drempel om via internet een auto te kopen (waarvan er nog maar weinig op de markt zijn) toch wat hoger zal zijn.
Ik zou zelf in ieder geval toch liever een proefritje maken, met een verkoper spreken, of de auto op z’n minst in levende lijve zien, alvorens zomaar 35.000 euro uit te geven aan een auto waarover nog maar heel weinig bekend is.
Maar ik ben dan ook een trendvolger en geen trendzetter.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.