Zero S motorfiets
Aldus de CEO van Zero Motorcycles. Ook in de elektrische motorfiets zit toekomst.

Elektrificatie is bij alle vervoersmiddelen gaande, de motor zeker niet uitgezonderd. Ook bij de motorfiets is er veel voor te zeggen. De afstanden die worden afgelegd zijn vaak beperkt, dus grote batterijpakketten kunnen achterwege blijven. Dat elektrisch motorrijden tot niet minder dan een jubelverhaal kan leiden bewijst de nieuwe CEO van Zero Motorcycles, Sam Paschel.

Deze fervente motorrijder is als een blad aan de boom omgeslagen en bekeerd tot elektrisch motorrijden. Motrrijden doet een beroep op alle vijf de zintuigen, elektrisch motorrijden is voor drie zintuigen wezenlijk anders. Plotsklaps kwam bij Paschel het besef dat geluid en geur de pure rijervaring hinderen.

Uiteraard ziet Paschel toekomst in elektrisch rijden, hij meent dat elektrische voertuigen wereldwijd een belangrijk deel van het vervoer voor hun rekening gaan nemen. Daar maken ook motorfietsen deel van uit. Uiteraard profiteren ook motorfietsen van accutechniek die per jaar 8 % beter wordt. Dat betekent dat het rijbereik steeds verder toeneemt, terwijl de prijs geleidelijk afneemt.

Zero richt zijn aandacht op verschillende groepen. Mensen die in het verleden motor hebben gereden en nu weer een motor willen kopen, de technisch geïnteresseerden en de mensen die al meerdere motoren hebben. Eigenlijk op iedereen dus. (Via: electrek.co)

Foto: Zero S motorfiets


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ik rijd dus met de motor van de foto, een Zero S; en het rijdt echt perfect.

De motor zelf is heel erg basic; verwacht geen luxe, er zit echt alleen het hoognodige aan maar toch voelt het luxe want de elektromotor is precies wat je wilt in een motorfiets. Zo soepel, alert, sterk, stil; en hij kan remenergie terugleveren wat de rijervaring naar een hoger niveau tilt.

Die kleine elektromotor is dus beter dan de beste verbrandingsmotor samen met de meest Hi-tech DCT transmissie ooit zal kunnen zijn.

De motor kan nog zo goed zijn, probleem is dat veel motorrijders zo ongelooflijk conservatief zijn. (Gelukkig niet allemaal…)
Ook al is de elektrische motor beter, nog willen ze hem niet.
Ze moeten schakelen anders vinden ze het ‘gay’, ze moeten koppelen, ze moeten trillingen voelen, ze willen lawaai uit een uitlaat en stank uit de tank.

De onhebbelijkheden van de benzinemotor zien ze als noodzakelijk…

En altijd weer die onredelijke eisen die ze stellen, een elektrische motor moet verder kunnen rijden dan ze zelf ooit hebben gedaan met hun benzinemotor en laden moet liefst binnen de minuut klaar zijn.

Van deze mensen moet je het dus niet hebben.

Beter is het om je (inderdaad) te richten op nieuwe doelgroepen want elektrisch rijdt fantastisch !

Elektrisch is de toekomst, alle domme problemen uit het verbrandingsmotortijdperk vallen van je af, je rijdt de hele tijd met een grote grijns in de rondte.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.