Hyundai Ioniq Hybrid
Want vrijwel iedereen kan prima uit de voeten met het rijbereik wat de Hyundai Ioniq Electric nu biedt, maar meer is altijd beter.

De facelift van de Hyundai Ioniq is HIER op Autoblog al besproken. Het leek erop dat één uitvoering geen vernieuwing zou ondergaan, de auto die voor de Nederlandse markt het belangrijkst is. De Hyundai Ioniq Electric. We vergeten hier te lande haast dat de Ioniq ook verkrijgbaar is als plugin-hybride en reguliere hybride en niet uitsluitend een volledig elektrische auto is.

Nu blijkt dat ook de Hyundai Ioniq Electric enige vernieuwingen ondergaat. De auto krijgt dezelfde uiterlijke aanpassingen als de andere Ioniq’s. De grille en achterbumper zijn anders vormgegeven, evenals de verlichtingseenheden aan de voor- en achterzijde. De wieldeksels hebben een nieuwe, aerodynamische vormgeving. Ook het gehele dashboard is vernieuwd, met een grootte van 10,25″ is het scherm voor navigatie en multimedia nu prominent aanwezig. De stoelen ontkomen ook niet aan de vernieuwingsdrift.

De aandrijflijn is verder ongewijzigd, hoewel Hyundai heeft gedaan wat moest. De Hyundai Ioniq Electric zal in het vervolg de beschikking krijgen over een groter accupakket, met een capaciteit van 38,3 kWh. Volgens de NEDC-norm moet de auto daarmee 378 km kunnen rijden, in alledaagse omstandigheden zal dat uitkomen op 250 à 300 km. De Hyundai Ioniq Electric weet uiteraard nog altijd te profiteren van een lage luchtweerstand en een efficiënt werkende aandrijflijn.

Daarmee kan de auto de concurrentie weer aan. Een accupakket van om en nabij de veertig kilowattuur begint wel het minimum te worden voor alle elektrische auto’s die niet nadrukkelijk als stadsauto zijn bedoeld. De BMW i3, Renault ZOE en Nissan Leaf bieden alle vrijwel dezelfde accucapaciteit.

De vernieuwde elektrische uitvoering van de Ioniq wordt in september op de markt verwacht, zoals ook terug te zien is op het gelekte informatieblad over de facelift van de Hyundai Ioniq dat is gepost op Goingelectric.

Hyundai Ioniq informatieblad

Beeld: Hyundai Ioniq Hybrid, modeljaar 2019


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ik had stiekum gehoopt op een 64Kwh batterij net als de Kona.

Naar verluidt ontbreekt het daarvoor bij de Ioniq eenvoudigweg aan ruimte, omdat het accupakket achter de achteras ligt en niet ergens in het midden van het platform. IJdele hoop dus.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.