Voor het eerst was afgelopen week de Tesla Model S te zien op de Nederlandse wegen. Enkele klanten van leasemaatschappij Athlon konden begin november als eersten in Nederland een testrit maken. Met de Model S heeft Athlon Car Lease de primeur op de Europese leasemarkt.

Grote stap
‘De Tesla Model S is een grote stap vooruit in het elektrisch rijden’ zegt Armand van Veen, algemeen directeur van Athlon Car Lease. ‘Met de grootste accu heeft deze auto een actieradius van ongeveer 480 kilometer, flink meer dan andere elektrische auto’s. En het design ervan kan zich meten met dat van de beste merken in het topsegment. Met andere woorden: het is een schitterende auto die ook nog eens heel schoon is. Hij kent bovendien een belangrijk financieel voordeel; in 2013 betalen gebruikers van de Model S geen bijtelling.’

Deal met Tesla
‘Mobiliteit verduurzamen is voor Athlon Car Lease een belangrijke missie’, aldus Van Veen. ‘En dat geldt ook voor veel van onze klanten. Daarom hebben we al een volledig aanbod aan elektrische leaseauto’s. Daarin is de Model S van Tesla nu het kroonjuweel.’ Athlon Car Lease heeft een partnerschap met het Amerikaanse autobedrijf Tesla Motors, waarover Groen7 eerder al berichtte, om samen de beschikbaarheid en betaalbaarheid van elektrische auto’s te bevorderen. Het leasebedrijf zal kennis en ervaring uit de leasemarkt met Tesla delen. In 2011 bracht Athlon Car Lease als eerste de Tesla Roadster en Roadster Sport op de Europese leasemarkt.

150 reserveringen
Tesla Lease powered by Athlon Car Lease gaat de Model S aanbieden voor de zakelijke markt in 7 Europese landen. Om huidige klanten en potentiële geïnteresseerden de mogelijkheid te geven als een van de eerste in 2013 een Model S te laten rijden heeft Athlon Car Lease reeds 150 Model S-en gereserveerd.

Niet alle proefritten verlopen even soepel
De gelukkigen die achter het stuur van de Tesla’s op Duitse kentekenplaten mochten plaatsnemen waren doorgaans erg verbaasd over het vele koppel aan boord (440 Nm in de Performance Edition). Soms betekende dat echter een glijdende achterkant waarbij het ESP alle zeilen bij moest zetten om de Model S in het gareel te houden. Bekijk het oeps-momentje van een bijna-crash in de onderstaande video (vanaf 02:38).


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Aso Nederlanders die bijna direct die auto in puin rijden! Zonde! 😉

Ben wel verdomd jaloers….

Redelijk bizar dat een traction control zoveel wielspin toelaat en dat het ESP zo’n ruime slip toelaat. Zo te zien is er nog wat finetuning te doen voor Tesla.

Ik ken deze bocht en het verbaast mij ook hoeveel slip de Tesla hier toestaat. Met mijn diesel met >500Nm koppel krijg ik ‘m ook op vochtig wegdek niet zo dwars doordat de TC vroegtijdig ingrijpt. Met DTC aan wellicht wel, maar zelfs dat betwijfel ik.

Wel een gave kar die Model S.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.