Het lijkt haast ondoenlijk om de Volkswagen ID.3 in de zomer op de markt te brengen.

Het hogere management van Volkswagen is onverminderd optimistisch, maar wat lager op de werkvloer wordt er gemord. De mensen die het daadwerkelijk kunnen weten, degenen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van de Volkswagen ID.3, stellen dat deze eerste echte ev van VW verre van af is.

Zoals alhier een paar keer eerder voorbij is gekomen, is de software nog volop in ontwikkeling en dat is niet bepaald gunstig. De Volkswagen ID.3 rolt al van de fabrieksband. Vele duizenden auto’s komen eerst op grote parkeerterreinen te staan, in afwachting van werkende software.

Ondertussen heeft Volkswagen de grootst mogelijke moeite om kundige softwareontwikkelaars aan te trekken. Het merk maakt een transitie door, van traditionele autobouwer, groot geworden met gestaag voortschrijnende ontwikkeling van benzine- en dieselmotoren, is het een naarstig zoeken naar aansluiting bij het huidige tijdsgewricht dat dicteert dat een auto elektrisch is en beschikt over hooggeavanceerde software.

Er zouden zelfs ontmoetingen hebben plaatsgevonden tussen toplui van Volkswagen en Daimler, om na te gaan of het een optie zou zijn om de krachten te bundelen en een softwareplatform te ontwikkelen. Niet dat de huidige problemen dan ineens zijn opgelost. De voorspelling is dat deze zomer enkele VW ID.3’s worden opgelapt en rijdend worden gemaakt met veel kunst- en vliegwerk. Het management is er veel aan gelegen om de auto in alle glorie te kunnen tonen, maar een showroom dummy zal het zijn. Wanneer de auto af is en levering volgt, is nog altijd hoogst twijfelachtig. (Via: sueddeutsche.de)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

De fabriek ligt stil, gewoon de markt introductie een half jaar tot een jaar doorschuiven daarvan de schuld aan corona geven. Nu er amper geproduceerd en getest kan worden is dat toch een zeer voor de hand liggende en niet eens leugenachtige optie.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.