De elektrische racewagen van het DUT Racing Team volgde een intense afslankkuur. Hij weegt nu nog maar 155 kilogram, 22 kilo minder dan het vorige ontwerp.

De DUT14 betekende een terugkeer naar de basis van het Delftse concept: lichtgewicht ontwerpen. Net zoals bij de DUT03 toentertijd, is de ontwerpfilosofie weer gecentreerd rond de concept van een extreem lichtgewicht auto. Daarbij is de focus geplaatst op de betrouwbaarheid van de auto, zeker als het gaat over de elektronica.

Het meeste gewichtsverlies is te danken aan het nieuwe ontwerp van de banden en het ontwerp van de geïntegreerde upright, wat het concept effectief naadloos maakt. Ook het chassis maakt gebruik van nieuwe concepten: de monocoque is nu volledig van aluminium honingraat, wat verder gewichtsverlies nog toelaat. Daarnaast werd de aerodynamica van de auto verbeterd: bij 60 km/u produceert de auto meer dan 700 N downforce.

Dankzij het gewichtsverlies en de verbeterde aerodynamica zal de auto sneller worden dan zijn voorganger, de DUT13. Hoewel hij het nog niet wint van de DUT12 van 147 kilo, die het wereldrecord elektrisch accelereren heeft gevestigd, wordt er niet uitgesloten dat het nieuwe model de sprint van 0 naar 100 km/u gaat verbeteren. Hierbij zal de wagen worden aangedreven door een 27 kW / 28 Nm elektromotor.

Klik HIER om de presentatie van het design op Autojunk te bekijken.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.