Of dat gaat gebeuren is een tweede.

Naar verluidt is Elon Musk, de welbekende chef van Tesla, geen principiĆ«le tegenstander van het vrijgeven van zijn Superchargers. Mensen met auto’s van andere merken zouden er heus kunnen en mogen opladen, wat niet al te ingewikkeld is om te realiseren, aangezien inmiddels de CCS-standaard wordt gebruikt. Voorlopig gebeurt het echter niet en aanstalten wordt ook geen aanstalten gemaakt. Sterker nog, er is een bescheiden trend die wijst in de richting van autobouwers die eigen laadnetwerken oprichten. Ionity is druk doende om een speler van belang te worden.

Of Andreas Scheuer, minister voor verkeer en digitale zaken van christelijke huize in de Duitse regering, eigenhandig een doorbraak kan forceren is de vraag. Scheuer wil dat het opladen zo eenvoudig mogelijk wordt en ziet het voor zich dat de smartphone als uniform betaalmiddel wordt gebruikt, intussen wordt de ev-rijder van harte aangemoedigd om de laadtijd zinvol te gebruiken en een “echte of vegan curryworst te halen”, het blijft Duitsland nietwaar? Scheuer geeft aan in gesprek te zijn met autofabrikanten over het vereenvoudigen van snelladen, waaronder Tesla.

Ook pleit de minister voor intelligentere routeplanning, zodat de auto zelf aangeeft wanneer opgeladen moet worden en zorgt voor routebegeleiding naar de meest gunstige, snelst ladende lader(s) onderweg naar de bestemming. De plannen zijn er, nu de uitvoering nog. Maar het is hoe dan ook interessant om te zien dat de autobouwende natie die Duitsland is, geenszins afkerig is van verregaande elektrificatie. (Via: ecomento.de)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.