Dragrace
Een stel trekt ten strijde door de twee EV’s van Tesla op een dragstrip te zetten. Wie zal er winnen?

De man achter het YouTube-kanaal DragTimes besloot een elektrische race aan te gaan met zijn vrouw. Hij neemt plaats in de Model S P90D met Ludicrous-modus en zij zit in de hagelnieuwe Model X.

Volgens de video weet de gezinsauto met de bijzondere vleugeldeuren een wereldrecord neer te zetten. De Model X begint tijdens de eerste poging met een kleine voorsprong, maar volgens de video was het een valste start. De afloop van dit tafereel check je in de video hieronder.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Wanneer wordt Groen7 realistisch? Snappen jullie al dat een auto met 700 pk natuurlijk een berg koppel moet hebben? En dat die 700 pk pure onzin is?
Pak een BMW met een Scania 16 liter diesel en bouw ‘m zonder versnellingsbak:
Die presteert en zuipt dan hetzelfde als deze Tesla. Al in de gaten dat een Leaf (die ook nog veel teveel consumeert) maar een kwart van de elektriciteit gebruikt dan de Tesla, maar omdat de elektriciteit nog zo goedkoop is, bouwen de amerikanen (WEER !) een zuipende auto.

De geschiedenis herhaalt zich. Of beweren jullie dat een Caddilac V8 van 1954 ‘lekker zuinig’ is…? Laat jullie jezelf nu eens niet gek maken door natte jongensdromen te ventileren, maar ga de realiteit eens verslaan!
Tuurlijk, de stap die Tesla maakt is nodig om ‘de burger’ in een elektrische auto te krijgen (erg weinig auto’s zijn particulier eigendom !) de mentaliteit moet om. Maar dan had ik van Groen7 toch wel verwacht dat men vraagtekens zou zetten bij een ‘gezinsauto’ die met een vrachtwagenmotor GEEN 1000kg caravan kan (en mag) trekken. Wake up !!

O ja, vergelijk appels eens met appels: een BMW 550D heeft eenzelfde spec-lijst als een van de Tesla’s, maar is nog altijd sneller aan de 100 km/u dan die Tesla. En die mag wél een trekhaak inzetten. Al gespot?

Enne… de snelste Tesla verliest het nog altijd van een Veyron in de 100km/h sprint. Dus snel? Da’s relatief.

@foetske: het is cadillac, het verbruik aan Kwh bij een Tesla hangt af van het gewicht de luchtweerstand en vooral je rechtervoet. De accu is groter en zwaarder dan van een Leaf, de auto zelf is groter en zwaarder dan een Leaf dus een beetje appels met peren vergelijken. De Model X mag 2250 kg trekken!

Vooral je rechtervoet…? Wat is dat voor onzin in dit onderwerp. De voet is altijd een factor, maar hier KAN die voet niet zuinig zijn. Want de Tesla is niet zuinig, ook niet met een uitmuntende rechtervoet.
Áls je met een Tesla puur op de snelweg 80 km/u rijd, haal je nét de 280 km afstand.
Als je in de techniek van de auto duikt, kom je er achter, dat die zware motor bij 80 km/u nog GEEN 80 % rendement haalt. Als-ie dat al haalt.
En model X mag nog geen 2250 GRAM trekken. Dat men tests doet, betekent al dat tests NODIG zijn: ofwel het kan nu dus niet. Het is vooralsnog Amerikaanse BlaBla. Zonder schakeltransmissie komt er hoogstwaarschijnlijk geen aanhangwagen in Europa achter de Tesla. En dat voor een voertuig met een motor van een 50-tons truck…….
Terwijl je met een simpele versnellingsbak makkelijk een range ven 400 km haalt met de accu’s van Tesla. En net zo snel optrekt. Maar wel met een motor met een derde vermogen, en die dus minder op deellast rijd én daardoor wél boven de 90% rendement kan komen, met een lichte voet.
Nee, let op: over tien jaar weet iedereen: de eerste Tesla’s waren hard nodig om elektrisch rijden te accepteren maar ze verbruikten ontzettend teveel energie terwijl ze vergeleken met het motorvermogen eigenlijk relatief weinig presteerden, zeker qua trekkracht op de wielen.
Kom over tien jaar nog eens terug met mijn uitspraak, Groen7. Als jullie trensettend kritisch willen zijn, kaart je het nu al aan. Of blijven jullie alleen natte jongensdromen publiceren? O ja: de Tesla-acceleratiecijfers zijn er al jaren. Alleen met auto’s van drie ton.
En er zijn nu zelfs productie-diesels die sneller zijn. Nee, jullie zijn hier wederom in een publiciteitsstunt van Tesla getrapt. En dat noemt zich journalist.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.